Scheepvaarthuis kleurt 4 dagen roze voor Breast Cancer Campaign

Scheepvaarthuis kleurt 4 dagen roze voor Breast Cancer Campaign

2 oktober 2020

In het teken van de internationale borstkankermaand zal Grand Hotel Amrâth Amsterdam, gesitueerd in het iconische Scheepvaarthuis, van 1 tot en met 4 oktober prachtig roze zijn uitgelicht om steun en bewustwording te vragen voor het werk van de Breast Cancer Campaign. Grand Hotel Amrâth Amsterdam is trots om als partner en in samenwerking met The Estée Lauder Companies als ambassadeur bij te dragen aan de erkenning van het werk van de stichting. De in het oog springende illuminatie zal het pand gedurende 4 dagen laten blozen in roze; de kleur van het bekende lintje, dat solidariteit toont aan borstkankerpatiënten en als symbool voor de strijd tegen borstkanker staat.

Estée Lauder Companies' Breast Cancer Campaign

De Breast Cancer Campaign van cosmeticamerk Estée Lauder Companies verenigt en inspireert mensen wereldwijd in haar missie om een ​​borstkankervrije wereld te creëren. The Breast Cancer Campaign werd in 1992 opgericht door wijlen Evelyn H. Lauder, met de lancering van het iconische roze lintje (Pink Ribbon). Maar het ging altijd over meer dan een lint. Haar toewijding om het bewustzijn rond borstkanker te vergroten, heeft levens gered in een tijd dat er niet openlijk over de ziekte werd gesproken. Evelyn geloofde dat als het Pink Ribbon lintje over de hele wereld zou worden gedragen, het een gesprek  op gang zou brengen om bewustzijn en alertheid onder vrouwen te creëren en hen te verenigen en het werkte. Het begon als een nog steeds bloeiende wereldwijde beweging die sociale impact stimuleert en levensreddend wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en medische diensten financiert.

Illuminatie

Met de illuminatie van bijzondere gebouwen vraagt de Breast Cancer Campaign jaarlijks en wereldwijd aandacht voor de ziekte en roept vrouwen op zich tijdig te laten checken.  Over de hele wereld worden beeldbepalende gebouwen, zoals de Eiffelltoren, Sydney Opera House en Buckingham Palace, in het roze gekleurd als onderdeel van de campagne.

Startsein van oktober, Breast Cancer Awareness maand

Voor de regio Benelux selecteerde Estee Lauder Companies dit jaar het Scheepvaarthuis als landmark in haar serie illuminaties. Locatie Amsterdam werd gekozen door de steun van Estée Lauder Companies Benelux aan het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in de stad. Op donderdag 1 oktober werd middels een druk op de knop vanuit België door Isabelle de Cock, General Mananger van Estée Lauder Companies Benelux en in het bijzijn van Jesper Lauersen, General Manager van Grand Hotel Amrâth Amsterdam, op locatie in Amsterdam het Scheepvaarthuis in magisch roze licht gezet. Hiermee is het startsein gegeven voor de Breast Cancer Awareness maand. Vanuit Estée Lauder Benelux werd via een live broadcast voor medewerkers aandacht besteed aan de illuminatie en werd een cheque overhandigd aan professor Frederic Amant van het Nederlands Kankerinstituut, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis en het Universitair Ziekenhuis in Leuven, ten behoeve van borstkankeronderzoek.

Een eer voor Amrâth Hôtels

Amrâth Hôtels is zeer vereerd met de selectie van haar Grand Hotel Amrâth Amsterdam voor de illuminatie.  Ze is trots dat het Scheepvaarthuis als één van haar paradepaardjes in de hotelportefeuille zo prachtig in de schijnwerpers zal staan de komende dagen en hiermee bijdraagt aan het waardevolle werk van de Breast Cancer Campaign.